"Lannet IT zorgde voor een soepele overstap."

Han van de Sande, Tandartspraktijk van de Sande

Contact

Telefoon 0411 74 74 74

Direct bereikbaar op maandag t/m vrijdag van 7.30 tot 17.00 uur.
Buiten kantoortijden bereikbaar voor spoedstoringen. Meer informatie? Support nodig?

Tandartspraktijk van de Sande

Enkele jaren geleden liet tandarts Han van de Sande zijn praktijknetwerk opnieuw inrichten door Lannet IT. Hij was onmiddellijk enthousiast over de werkwijze van zijn nieuwe systeembeheerder. “Ons netwerk draait nu een stuk sneller en stabieler,” zei hij hier destijds over. Hoewel de herinrichting van het netwerk alweer enkele jaren geleden plaatsvond, heeft Van de Sande nog altijd regelmatig contact met de engineers van Lannet IT. Door het netwerk voortdurend van afstand in de gaten te houden en de praktijk steeds te adviseren over de nieuwste ontwikkelingen in de dentale branche, zorgt Lannet IT ervoor dat het praktijknetwerk van Van de Sande altijd volledig up-to-date is.

Van de Sande schafte recent een T-scan aan; een apparaat dat digitaal de occlusie en articulatie van het gebit vastlegt. Articulatiepapier is namelijk niet voldoende als je de grootte van krachten op verschillende elementen wilt meten. Met de T-scan kan meer informatie worden verkregen over de timing en relatieve krachten die noodzakelijk zijn voor een optimale occlusie. Zo kan de scan worden ingezet bij patiënten met uitgebreid kroon- en brugwerk. Het gebruik van de T-scan zorgt voor een afname van het aantal kapotte kronen en bruggen. Na de installatie van de T-scan zorgden de engineers van Lannet IT ervoor dat de scan in het praktijknetwerk werd geïmplementeerd. Hierdoor kan Van de Sande de beelden van de T-scan binnen enkele seconden oproepen op zijn computer. Daarnaast zorgde Lannet IT ervoor dat de data van de scan worden meegenomen in de back-up van het netwerk. Wel zo veilig!

Toekomstplannen
Uit onderzoek blijkt dat het verbeteren van de telefonische bereikbaarheid van de praktijk leidt tot een verbetering van de stoelbezetting, en daarmee van het rendement van de praktijk. Lannet IT adviseerde Van de Sande daarom om de telefooncentrale in het praktijknetwerk te laten integreren, om zo de telefonische bereikbaarheid van de praktijk te verbeteren zónder extra inzet aan de balie.

De telefoonsoftware bevat ook de mogelijkheid tot het uitwisselen van interne chatberichten. Zo kunnen heel gemakkelijke berichtjes van de behandelkamer naar de balie worden gestuurd, en vice versa. Dankzij deze software hoeven de praktijkassistentes niet meer voor ieder kleinigheidje te bellen. Dit zorgt voor een verbeterde communicatie én voor meer rust binnen de praktijk, en dat zonder hoge kosten. Momenteel overwegen Lannet IT en Tandartspraktijk Van de Sande de verschillende mogelijkheden op dit gebied, zodat ze er samen voor kunnen zorgen dat de efficiëntie binnen de praktijk verder toeneemt.

Waarmee kunnen wij u helpen?

Informatie Masterclasses

Partners