Carmen Rietrae, Cura Clinic
Cura Clinic is een zelfstandig behandelcentrum voor kaakchirurgie met vestigingen in Venlo, Hoensbroek en Maastricht. De locatie in Venlo is opgericht in 2014 en Hoensbroek en Maastricht volgden in 2016.
Carmen Rietrae Penders is in 2016 gestart als assistent kaakchirurgie en is in 2017 kliniekmanager geworden van alle drie de vestigingen van Cura Clinic.
Kennismaking
Vanaf de oprichting van Cura Clinic werd er gewerkt met een klein IT bedrijf voor de gehele automatisering. Dit liep goed, tot er in 2016 twee locaties volgden. De bereikbaarheid van de automatiseerder was goed, maar het bleek toch lastig als klein IT bedrijf om drie locaties draaiende te houden bij calamiteiten.
“De server was aan vernieuwing toe en dat was voor ons gelijk een geschikt moment om over te stappen”, geeft Carmen aan.
Carmen nodigde diverse IT-bedrijven uit, maar geen van die bedrijven waren gespecialiseerd in de dentale branche. Carmen nam daarna contact op met Vertimart met de vraag of zij een goed IT-bedrijf wisten in de dentale branche, en zij refereerden aan Lannet Dental.
Overstap
Een goede rechtenstructuur was er nog niet bij Cura Clinic, waardoor alle medewerkers bij alle gegevens konden. Sinds de overstap is dit goed geregeld en zijn alle gegevens goed afgeschermd.
In samenwerking met de bestaande internetaanbieder zijn alle vestigingen voorzien van ‘n tweede internetverbinding om de beschikbaarheid van het systeem te vergroten. Wanneer de eerste verbinding uitvalt, wordt automatisch overgeschakeld naar de tweede verbinding.
Eind 2019 is Cura Clinic volledig overgestapt naar Lannet Dental. In één weekend is alles overgezet en ingericht op de nieuwe server. Carmen geeft aan dat ze niet opzag tegen de overstap. Haar gevoel bleek te kloppen want uiteindelijk was het ‘plug out, plug in’, met de nodige voorbereidingen vanuit Lannet.
Voordelen
Carmen is erg te spreken over de supportmedewerkers. “Ze zijn goed bereikbaar, vriendelijk en komen snel met een goede oplossing”. De prioriteit van Cura Clinic is dat de patiëntenzorg altijd door gaat. Snelheid en professionaliteit bij de IT partner is daarom erg belangrijk en dát heeft Carmen gevonden bij Lannet Dental.
Contact
Sinds de omzetting zijn er weinig storingen of problemen. Als er nog wel een probleempje is, dan wordt dit snel en accuraat opgelost. Op de vraag of Carmen verbeterpunten voor ons heeft, blijft het een tijdje stil. Vervolgens zegt ze; “Ik krijg geen verbeterpunten bedacht, ik vind jullie bereikbaarheid, het snelle oppakken bij calamiteiten en het meedenken in oplossingen gewoon heel prettig”.